2012. június 15., péntek

rece-fice...

Még egy pipa a listámon.
Ezt a kis terítőcskét egy fehér vendégszobai/alkotókuczkóbéli kis asztalkára horgoltam, ami eredetileg virágtartóállvány, de nálam alkotókuczkói minőségében könyvespolc, amikor viszont vendég jön, akkor eltűnnek róla a könyvek, horgolt terítő kerül rá, meg szép kis metszett üvegpohár, egy szál virág, meg egy doboz papírzsepi, és már kész is az éjjeliszekrény.

Horgolás közben Váratlan utazás epizódokat néztem, és egy egész csacsogó kézimunkakört képzeltem magam köré, úgyhogy nagyon élveztem a munkát.
Kimondhatatlanul sokat szenvedtem a recehorgolással eleinte, na nem mintha bonyolult lenne vagy ilyesmi, de valamiért a mintáim mindig elcsúsztak, elnyúltak, meglappadtak, és sohase sikerült egy arányos alakot létrehoznom. Persze tudtam én mi a baj, az én pálcáim alacsonyabbak voltak, mint amilyen hosszú két láncszem, így nálam a négyzetkék nem négyzetkék lettek hanem téglalapkák. Böngészés közben aztán találtam egy blogot, aminek az írója pont ugyanígy járt, de végül pofonegyszerű megoldásra jutott: nála egy üres négyzet nem 2 láncszem + 1 egyráhajtásos pálca, hanem csak 1 lsz + 1 erp, és értelemszerűen a teli négyzet sem három egyráhajtásos pálca, hanem csak kettő. Nem tudom pontosan mitől, de ez nálam is működött, úgyhogy ezentúl én így horgolok recét, mert így arányos lesz a minta, és még gyorsabban is lehet haladni vele.
__________
Mivel a mintát én terveztem, elérhetővé teszem itt a blogon is,
hátha valakinek kedve szottyan meghorgolni:

3 db. zsibongó tömeg:

Flier Judit írta...

Tsudás darab lett ez is! Azt se tudom, hova írjak, mert mindegyik gyönyörű! Kicsit azért sárgulok ekkora hatékonyság láttán :)
Még 5 és 3/4 (plusz egy) van hátra, jól számolom?

Mademoiselle írta...

jajdejó, egy kommentelő!!! :-))))
Igen jól számolod, tényleg ennyi van hátra még. De kettő kivételével azok nagyobb lélegzetvételű dolgok lesznek, úgyhogy vége a hatékonyságnak :-))

Laucica írta...

Kinek ne szottyanna kedve meghorgolni?? Még annak is, aki még mindig béna horgolásban (ajjj, éppen mamzikockát horgolászok körbe, tudod...de ez legalább erőt és kitartás ad:)) Rettenesen tsodaszépséges lett!!!!!